onsdag 21. november 2012

Fruen fra havet

Ibsen er ein av mine favorittforfattarar, og eg har lese dei fleste stykka hans fleire gonger. "Fruen fra havet" er eitt av dei mest gripande stykka hans, men eg har aldri sett det på scene før, berre den gamle filmatiseringa med Liv Ullmann. Då Riksteatret kom på turné, var eg forventningsfull og litt skeptisk.

Dette er ei av dei beste Ibsenoppsettingane eg har sett. Kulissane var enkle, men effektfulle, skodespelarane dyktige og det heile så enkelt og tekstnært at dei ulike historiene fekk stå i sentrum utan unødvendig staffasje.

Teksten er i høgste grad dramatisk og gripande nok i seg sjølv. Alle personane som er med har si eiga bakgrunnshistorie, og ein skiftar på å kjenne empati og irritasjon for kvar einskild. Mest sentral står ellida Wangel, som har vore gift med mannen sin i ti år. Eigentleg hadde ho lova seg vekk til sin sjelefrende sjømannen, men så vart ho gift fordi Wangel ville ha henne. Når handlinga i stykket tek til, kjem sjømannen attende for å hente henne, og Ellida krev å få velje fritt kven av dei to mennene ho vil vere hos. Mykje minner om "Et Dukkehjem", men kjensler og begjær står meir i sentrum. 

Les meir om oppsettinga til Riksteatret her
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar