lørdag 5. juni 2021

Bok 34 2021: "Forføreren" av Jan Kjærstad


For mange år sidan melde eg meg inn i ein bokklubb, og som velkomsttilbod fekk eg ei bok som eg las og likte godt. Det viste seg å vere tredje bok i ein trilogi på tre tjukke bøker, og det vart ikkje til at eg las dei to første. No har det gått mange år, og bøkene dukka brått opp på storytel. Dermed begynte eg på trilogien som lydbok, og heldigvis hadde eg gløymt mykje av den tredje boka eg allereie hadde lese. Jan Kjærstad fekk mange lovord og fleire prestisjefylte prisar for serien, og det forstår eg godt. Dette er berre ei fantastisk leseoppleving, sjølv om noko av innhaldet er ute på dato, som til dømes "fjernsynet" si rolle i den første boka. Heile serien kan oppsummerast kort med at ein ved å få innblikk i ulike hendingar i livet til eit menneske, sett frå ulike perspektiv, og at personen Jonas Wergeland dermed blir i fri flyt frå start til slutt. Samstundes viser forfattaren fram ulike sider ved det norske samfunnet og norsk historie.

I denne første boka i trilogien møter vi ei mystisk forteljarstemme som kommenterer hendingane ut frå sin ståstad som "ikkje heilt norsk". Vi blir kjende med Jonas Wergeland gjennom denne forteljarstemma, og mykje handlar om tv-serien han vart kjend for å lage. I tillegg får vi høyre at kona hans vart funnen skoten hieme i huset hans.

1 kommentar:

  1. Den første, har ikkje den vorte til film på TV, eller hugsar eg feil?

    SvarSlett