tirsdag 19. mars 2013

Lyrikk i læreplanen

Den eine norskklassen min fekk for ei veke sidan ei innføring i kva lyrikk er for noko. Dei verka mildt sagt lite interesserte, og eg tenkte derfor at eg skulle sleppe dei litt lause i den vidare gjennomgangen av stoffet. Som lekse til i dag hadde dei førebudd seg ved å finne fram ein norsk songtekst som dei synte, las opp eller fortalde om teksten til. Deretter spelte vi musikken og såg musikkvideoar.

Akkurat denne klassen er litt spesiell i og med at vi har heile seks nasjonalitetar i tillegg til dei etnisk norske, og derfor var det ekstra spennande å sjå kva norsk musikk som fall i smak hos dei som ikkje har vakse opp med norsk kultur rundt seg før i seinare år.

Her er songar som vart valde:
"Forelska i lærern" (The Kids)
"Bestevenn" (Odd Nordstoga)
"Halleluja" (parodivarianten med Hallelujakameratene)
"Hvem er han" (Keem One)
"Æ har itj sagt" (DDE)
"Adjø" (Jahn Teigen og Anita Skorgan)
"God morgen Norge" (Vinnies variant)
"Kjører på" (Madcon og Timbuktu)

DDE-songen var veldig populær blant alle elevane, og eg ser at teksten er lett å tolke. Ein får til dømes flotte døme på bibelske allusjonar. Hadde eg vore litt meir kritisk, kunne eg òg ha hevda at den er eit godt døme på klisjéar, men elevane har ikkje høyrt nok til å forstå kva ein klisjé er.

Vanlegvis er eg ingen stor fan av DDE, men denne var ikkje så verst.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar