tirsdag 17. mai 2011

Bok 34 2011: "Kristin Lavransdatter. Kransen" av Sigrid Undset

Etter at eg nyleg såg filmen om kristin Lavransdatter saman med tredjeklassingane mine, fekk eg lyst til å lese omatt heile trilogien. Eg hadde sett lydbøkene i hylla på biblioteket fleire gonger, og no har eg altså begynt. Det er Rut Tellefsen som les, ho som spelar Moster Åshild i filmen, og ho les med stor innleving og variasjon i stemmebruken. Dette kan verke litt påtrengande, men det er med på å bygge opp spenninga. For spenning er her mykje av, sjølv når ein har lese boka for tjue år sidan og sett filmen 5 - 6 gonger. Språket er noko antikvert, men det høver fint til innhaldet. Ein kan ikkje la vere å engasjere seg i karakterane og forholda mellom dei - og i vala dei gjer. Eg var spent på om eg ville sjå det annleis no enn då eg las boka første gong, men eg synest framleis at Kristin er ei romantisk, ufornuftig og overoptimistisk jente. Erlend har eg òg lite til overs for. Eg fnaus høgt då han første natta seier "deg skal jeg aldri krenke, du skal aldri gråte en tåre for min skyld". Som om han bringer henne stort anna enn problem? No ser eg fram til å lese dei to neste bøkene, for dei hugsar eg svært dårleg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar